Ce poți păți atunci când prioritatea numărul unu este prețul, și altceva nu mai contează!

Aici vorbim de cumpărăturile făcute online. Marile magazine online de produse electronice și electrocasnice au de ceva timp și secțiuni de tip „Marketplace”, secțiuni în care micii comercianți vând tot felul de produse: mobilier, scaune, detergenți, pamperși, și așa mai departe.

Ideea este următoarea.

Avem un client, să-i zicem George.

George găsește un showroom de scaune mai de lux, merge la magazinul respectiv (cel care deține showroom-ul) și probează modelul care îl interesează. Obține anumite informații și pleacă să cugete asupra achiziționării scaunului.

Magazinul respectiv vinde scaune originale cu 5 ani garanție dar este puțin mai scump decât pe alte site-uri. Proveniența scaunelor la ceilalți comercianți este neclară, nu se știe dacă vin din China, Thailanda, Vietnam – nu oferă astfel de informații clienților lor. Dar sunt mai ieftine decât pe site-ul care oferă toate informațiile, care este de fapt vânzătorul autorizat al modelului respectiv de scaune.

Ce a făcut George?

Păi George a avut un plan:

Merg să probez scaunul la ăștia care au showroom, iar apoi îl cumpăr de unde este mai ifetin.

Și așa a făcut.

Un fel de karma negativă la lovit pe George. Odată ce a primit scaunul de la magazinul ca îl vindea mai ieftin a și avut o problemă. Scaunul a fost comandat cu suport pentru picioare, doar că acestuia îi lipseau găurile de prindere pe șezut. Ce facem acum?

Planul A – Sună la magazinul de unde a cumpărat acest scaun dar nu-i răspunde nimeni la telefon, sună și iar sună, iar atunci când printr-un noroc chior îi răspunde cineva la capătul celălalt este o persoană care nu are habar despre ce este vorba, nu-l poate ajuta.

Planul B – George a sunat la magazinul cu showroom, cel unde a probat scaunul pentru a obține ceva informații și ajutor. Din păcate, karma și-a urmat cursul iar magazinul nu la putut ajuta cu informații despre un produs despre care nu avea certitudinea că este original, neachiziționat de la ei. A fost sfătuit să se adreseze comerciantului, exact acolo unde a făcut comandă pentru scaunul respectiv.

Ceea ce nu știe George este faptul că magazinul unde a probat scaunul are showroom dintr-un motiv, iar garanția de 5 ani reflectă și ea calitatea serviciilor oferite. Pe de altă parte, comercianții din Marketplace-uri nu au contact direct cu producătorul, nu au oameni sau service specializat pentru astfel de produse. Mai mult decât atât, produsele pot fi contrafăcute, de aici și prețurile ceva mai mici la ei în comparație cu distribuitorii / comercianții autorizați.

Concluzie – Niciodată nu cumpărați produse de marcă, foarte scumpe, de la micii comercianți. De ceva vreme micii comercianți își expun produsele și prin Marketplace-uri, pe site-uri cu tradiție în comerțul online. Acest lucru poate induce în eroare.

Prețul mai mic contează, dar garanția, siguranța că produsul achiziționat este conform și original contează și mai mult. Este doar părerea mea, voi faceți ceea ce credeți de cuviință.

Adaugă comentariu

Acest blog folosește cookie-uri pentru:

 

  • a vă oferi o mai bună experiență de navigare;
  • de la terți pentru monitorizarea traficului;
  • media și publicitate.

 

Sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor?

Privacy Settings saved!
Setări confidențialitate

Atunci când vizitezi un site web, acesta poate stoca sau prelua informații despre browser-ul tău, mai ales sub formă de cookie-uri. Controlează setărire tale aici.

Aceste module cookie sunt necesare pentru funcționarea site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.

Cookie-urile funcționale nu colecteză date personale, acestea fiind strict necesare pentru afișarea blogului.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Nu accept
Accept toate