Un ajutor în online, un sfat sau o idee se numește consultanță, adică un serviciu care se plătește

Noi ăștia care lucrăm în online ne confruntăm adesea cu persoane care încearcă să ne consume timpul, la propriu. „Ajută-mă și pe mine cu o chestie”, „spune-mi și mie cum să fac aia” sau „dă-mi și mie un sfat despre…”. Sunt exemple de rugăminți, solicitări de favoruri gratuite venite din diverse surse și care consumă timp, iar timpul costă. Pe românește: Milogeală.

ajutor în online

De ce timpul meu costă?

Timpul în care îmi storc creierii să te rezolv pe tine este timpul meu personal, sau plătit de altcineva. Dacă ajutorul meu necesită alocarea unei perioade în care puteam face ceva util, sau m-ai nimerit în perioada de relaxare, atunci acesta se va contoriza în bani. Pentru că acest timp te ajută pe tine să rezolvi o chestie care-ți va aduce un câștig. Normal este să plătești pentru timpul meu.

De ce un sfat sau o idee costă?

Păi se pune problema în felul următor. Eu știu chestii pentru că am alocat timp să citesc, să învăț lucruri care să mă ajute să câștig niște bani, în timp ce tu te zgârcești și nu ai un om angajat să rezolve probleme. Știu, poate suntem prieteni, rude, colegi, dar totuși.

O îndrumare bună are la bază ceva experiență te va costa niște bani, pentru asta și pentru timpul de care vorbeam mai sus. Dacă îmi reproșezi că un sfat poate fi gratuit și nu ar trebui să coste nimic, atunci vei primi un sfat de nimic.

O idee bună nu este neapărat o nimereală, are la bază tot experiență, cunoștințe dobândite în timp, și după cum am spus mai sus acestea costă. La fel și aici, dacă îmi reproșezi că o idee poate fi gratuită și nu ar trebui să coste nimic, atunci vei primi o idee de nimic.

Concluzia este următoarea: Orice ajutor în online care are la bază o afacere se plătește, nu contează în ce constă acesta. Dacă ajutorul meu te ajută pe tine să îți îmbunătățești propriile servicii sau vânzări trebui să plătești, pentru că acest ajutor se numește consultanță, care este tot un serviciu, și ca orice serviciu ghici ce – trebuie să-l cumperi.

La fel ca în orice alt domeniu gândește-te că: dacă apelezi la o firmă de webdesign aceasta te va taxa la oră, dacă apelezi la un o agenție de Social Media te va taxa pentru fiecare serviciu, sfat sau idee. Și tot așa. Eu de ce ți le-aș oferi gratuit?

Adaugă comentariu

Acest blog folosește cookie-uri pentru:

 

  • a vă oferi o mai bună experiență de navigare;
  • de la terți pentru monitorizarea traficului;
  • media și publicitate.

 

Sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor?

Privacy Settings saved!
Setări confidențialitate

Atunci când vizitezi un site web, acesta poate stoca sau prelua informații despre browser-ul tău, mai ales sub formă de cookie-uri. Controlează setărire tale aici.

Aceste module cookie sunt necesare pentru funcționarea site-ului web și nu pot fi dezactivate în sistemele noastre.

Cookie-urile funcționale nu colecteză date personale, acestea fiind strict necesare pentru afișarea blogului.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Nu accept
Accept toate